Idol 2008

Idolkväll för mig själv i soffan, och vad härligt det är med ABBA-tema! Me likes ABBA!

Tycker dock inte att årets Idol är nåt att hurra över, så förvänta er inga stående ovationer från min sida.

Loulou - Mjae, alltså... Det känns som att alla så gärna VILL att hon ska vara bra, i andan av stora svarta kvinnor med stora svarta röster, men nej, jag tycker inte att hon låter så bra. Hennes sångröst når inte in i hjärtat och vrider om, som till exempel Aretha Franklins, och det vore väl ok om hon åtminstone hade något annat som gjorde henne speciell, men nej. Blask-tråk!

Lars/Laaaahs (som Jihde säger) - Vad rökte karln innan han gick in i garderoben? Ser ut som en blandning mellan Pelle Svanslös och Edward Scissorhands. Men å andra sidan... han gjorde musikal av låten, och till det passade ju kläderna. Det är bara det att det redan gjorts musikal av ABBAs låtskatt, och bättre än så blir det inte. Rösten var väl sådär, och ihop med låten... nej, bra var det inte!

Alice - Åh, Alice! Jag har varit svag för henne hela tiden, blir glad bara hon visar sig på scenen, och ikväll! Vilket bra låtval! ABBAs näst bästa låt ever. Hon är söt som en bakelse, och vilken röst hon har! Jag ryser när jag hör henne sjunga, även när hon inte sjunger svarta ballader med massor av känsla, och det är ett bra betyg! Heja Alice!

Robin E - Bättre än nåt annat jag hört honom göra, men jag är skeptisk. En typiskt anonym mitt-i-fältet-kille.

Anna - Har aldrig fattat grejen med Anna. Ända från kvalveckorna har alla tjatat om denna tjej, och jag fattar inte! Jag tittade också på hennes audition, och visst, hon förtjänade att gå vidare, men all denna hajp? Ikväll var första gången jag såg en glimt av hennes storhet, för idag var hon bra!

Kevin - Hahaha, jag är svag för Kevin, denna glada kille som pratar nästintill obegriplig svenska och ser ut som att han borde ha ett helt harem med pojkvänner. Varför? Karln gör ju charterdisco med stolthet och en fantastisk röst som jag bara älskar! Ikväll var han dessutom riktigt het i linne och jeans, istället för de obehagliga Ibizavibbarna i helvitt.

Robin B - Slakta min favoritABBAlåt bara, gör det! NEEEEEJ! Hemskt! Och han får lovord av juryn, jag fattar det inte! Men han har god låtsmak, det måste jag erlkänna!

Johan - Av princip tänker jag stänga av tvn nu. Han tror nämligen att man är originell om man sjunger the Winner Takes It All lite desperat. Hallå, låten är ett under av kärleksångest grabben. (slår på ljudet och konstaterar att han låter som Meryl Streep, var inte förtjust i hennes version heller, men hon är åtminstone kvinna och ska låta så) Åk hem, flicka lilla! Och återigen lovord av juryn och gapande fjortisar i bakgrunden... Jag vill inte vara med längre!

Sepideh - Hon gapade ut I Kissed A Girl, och jorå, se på fasen, hon gapar ut Dancing Queen också. Bitvis låter det helt okej, när hon lugnar sig lite, men sen börjar hon skrika igen och då blir det outhärdligt. De lägsta partierna låter inte heller vackert, varför lade hon inte låten högre? (och då menar jag inte ljudmässigt, utan tonmässigt)

Vem åker ut? Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir Johan, men om jag känner fjortiseliten rätt så röstar de så fingrarna (och föräldrarnas plånbok) blöder. Men jag tror att Sepideh och Robin B hänger löst, och eftersom att Sepideh är tjej så ryker hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0